Translate

Wednesday 29 October 2014

Bateri kereta

Entri kali ini aku cerita pasal bateri kereta.Sebelum nie kereta aku guna bateri standard kilang jenis RAMCAR.
Bateri ni aku guna kira okay gak leh tahan sampai 3 tahun then aku tukar jenis CENTURY leh tahan 3 tahun lebih....
Sekarang aku try jenis yokohama..aku pun tak tahu lagi yang jenis nie bape lama leh tahan harga kat sini dalam RM280 area PAKA biasa la...semua benda mahal...
Aku try tanya free maintenance GP. Tapi dari segi ketahanan GP tengok semua leh tahan dalam 1.5 tahun je.. harga dia dalam RM 250..
Jadi pilihan aku untuk persona aku YOKOHAMA la...
Try tengok dulu...kot tahan 3 tahun..


Sambungan cerita pasal battery hari ini 5 Feb 2018 maka Kong dah battery yokohama yang aku tukar hari tue. Punya la Cemas jumper dengan kereta lain tak hidup dah la kena lewat malam kereta lak parking tepi jalan santong sibuk giler. Start bunyi solenoid je.. Tak tak tak.. Masa jumper. Alarmdah senyap dah. 
Incident macam nie aku pernah kena masa 6 tahun lepas.  tolak pun tak hidup gak. Alih2 pergi kedai tukar battery sekali start hidup alhamdulillah. 2 kali kena baru tau.  persona nie tak leh jumper 
Sambarangan...


5 Feb 2018

No comments:

Post a Comment